Centrul de presă

Eveniment de aniversare a 50 de ani de existență a mărcii Dacia, găzduit de Reprezentanța Permanentă a României pe lângă Uniunea Europeană

Reprezentanța Permanentă a României pe lângă Uniunea Europeană a găzduit, la 3 septembrie 2018, un eveniment de marcare a 50 de ani de existență a mărcii Dacia. Anul Centenarului Marii Uniri din 1918, înseamnă jumătate de secol de existență pentru Dacia, care a devenit o marcă și un simbol național.

Cu acest prilej, Reprezentantul Permanent al României pe lângă Uniunea Europeană, ambasadorul Luminița Odobescu, a punctat semnificația acestui moment: “Dacia este o marcă cu care fiecare dintre noi se identifică, un simbol cu care au crescut generații întregi de români, încă de la înființarea întreprinderii, în 1968. Mașina familială Dacia a fost și rămâne un prieten de nădejde. Personal, consider că sloganul ales pentru marca Dacia - Mereu în inimile românilor - reflectă aprecierea și atașamentul românilor față de acest produs, de-a lungul timpului.” Dacia este generator de valoare adăugată pentru economia și societatea românească și un exemplu concret al modului în care coeziunea acționează ca un vector de progres. De aceea, acțiunea viitoarei Președinții române a Consiliului Uniunii Europene se va concentra pe unitate și coeziune, ingredientele de bază pentru rețeta unui viitor orientat către creștere durabilă, echitate, inovare, convergență și conectivitate.

Reprezentantul Ministerului Economiei, secretarul de stat Constantin Ivan, a apreciat că Dacia a susținut demarajul motorizării României, iar prin efectul ei de antrenare a fost și rămâne unul dintre vectorii esențiali de modernizare a industriei auto. A subliniat că Dacia a devenit unul dintre jucătorii cei mai importanți de pe piața europeană și și-a extins prezența pe piața mondială de automobile, fapt ce contribuie direct la crearea unui cadru propice pentru dezvoltarea competitivă a industriei auto românești. “Politica industrială a României se orientează spre consolidarea lanțurilor de producție, iar aceasta a condus la dezvoltarea de clustere specializate in industria auto, inovative, cu rol integrator și la stimularea inovării bazată pe cerere (business-driven innovation)”, a concluzionat secretarul de stat.

La rândul său, Directorul General al Automobile Dacia și Director General al Grupului Renault România, Antoine Ducerain, a trecut în revistă istoria, performanțele și perspectivele de dezvoltare ale mărcii Dacia.

În cadrul altor intervenții au fost ridicate și aspecte legate de evoluția industriei de automobile la nivel european, direcțiile de acțiune ale industriei românești, cu accent pe competitivitate, sisteme de producție, automatizări, productivitate, calitate și tehnologii ecologice, precum și importanța combaterii schimbărilor climatice prin utilizarea eficientă a resurselor, pentru a contribui în mod semnificativ la reducerea emisiilor și stimularea creșterii economice durabile.

 

Actualitatea Reprezentanţei

Comunicat de presă Participarea secretarului de stat pentru afaceri europene Iulia Matei la reuniunea Consiliului Afaceri Generale

28.01.2020

Secretarul de stat pentru afaceri europene Iulia Matei a participat, la 28 ianuarie 2020, la Bruxelles, la prima reuniune a Consiliului Afaceri Generale desfășurată sub mandatul Președinției croate a Consiliului Uniunii Europene. Agenda reuniunii miniștrilor și…

Participarea ministrului afacerilor externe Bogdan Aurescu la reuniunea Consiliului Afaceri Externe

20.01.2020

Ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu a participat luni, 20 ianuarie 2020, la reuniunea Consiliului Afaceri Externe, desfășurată la Bruxelles. Agenda reuniunii a avut ca puncte principale de discuție: regiunea Sahel și diplomația climatică, iar dejunul de…