Centrul de presă

Alegeri pentru senat și camera deputaților 11 decembrie 2016

Actele în baza cărora cetățenii români își pot exercita dreptul de vot în străinătate

 

a. Cetățenii români cu domiciliul în străinătate își pot exercita dreptul de vot la secțiile de votare organizate în străinătate în baza pașaportului românesc cu menționarea țării de domiciliu (pașaport simplu/ simplu temporar/ simplu electronic).

 

b. Cetățenii români cu reședința în străinătate își pot exercita dreptul de vot la secțiile de votare organizate în străinătate în baza unuia dintre următoarele acte de identitate, valabile în ziua votării:

 

  • cartea de identitate, cartea electronică de identitate;
  • cartea de identitate provizorie;
  • buletinul de identitate;
  • pașaportul diplomatic, pașaportul diplomatic electronic;
  • pașaportul de serviciu, pașaportul de serviciu electronic;
  • pașaportul simplu, pașaportul simplu electronic;
  • pașaportul simplu temporar.

 

Actul de identitate trebuie să fie însoțit de un document care dovedeşte reședința în străinătate, eliberat de autoritățile străine.

Belgia

1. permis de şedere temporară, tip E 
2. permis de şedere permanentă, tip E+ 
3. atestat de înregistrare la primărie pentru şedere temporară 
4. atestat de înregistrare la primărie pentru şedere permanentă 
5. carte de identitate pentru străini 
6. certificat de înregistrare în registrul străinilor 
7. certificat de înregistrare

 

Se mai consideră probă a reședinței și următoarele situații:

1.Pentru cetăţenii români care deţin şi cetăţenia statului de reşedinţă, documentele de identitate eliberate de autorităţile locale ale statului de reşedinţă (carte de identitate, paşaport, certificat de naturalizare/ cetăţenie etc.) reprezintă dovada de reşedinţă în statul respectiv.
 
2.Documentele speciale emise cetăţenilor români angajaţi ai misiunilor diplomatice/oficiilor consulare şi ai organizaţiilor internaţionale cu sediul în străinătate, precum şi cele emise membrilor de familie ai acestora reprezintă dovada de reşedinţă în statul respectiv.
 
3.Pentru cetățenii români care se află în străinătate pentru a urma un tratament medical, de mai mult de 90 de zile, documentele emise ori avizate de o autoritate medicală, pe plan local, reprezintă dovada de reședință în vederea exercitării dreptului la vot, la alegerile parlamentare din 2016.
 
4.Pentru cetățenii români cu reședința pe teritoriile altor entități nerecunoscute ca state, documentele deținute pe plan local reprezintă dovada de reședință în vederea exercitării dreptului la vot, la alegerile parlamentare din 2016.

 

 

Expoziție ”Educația și Memoria Holocaustului în România”

08.02.2017

Reprezentanța Permanentă a României la Uniunea Europeană și Ambasada României în Belgia, în cooperare cu vicepreședintele grupului S&D din Parlamentul European Victor Boștinaru, au organizat la 8 februarie 2017, la Bruxelles, sub egida Președinției române a …

Un nou program de stagiu - Serviciul European de Acțiune Externă (SEAE) - Programul Junior Professionals in Delegation (JPD)

16.12.2016

Înaltul Reprezentant al Uniunii pentru afaceri externe şi politica de securitate (Înaltul Reprezentant) şi Comisia Europeană (Comisia) au decis să instituie un regim succesor al programului Junior Experts in Delegation (JED) pentru a continua să atragă specialişti…